عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




 

برای اولین بار در تاریخ منبع دقیق سنگ های یک بنای ماقبل تاریخی مشخص شد. تیمی از زمین شناسان انگلیسی نشان داده اند که سنگ های دایره داخلی استون هنج از کجا آمده اند.

رابرت لکسر از دانشگاه لچستر و ریچارد بوینز با نمونه برداری از این سنگ ها و مطالعه 9 ماه روی این سنگ های ریولیتی توانستند منشا آن ها را  مشخص کند. با انجام این بررسی ها مشخص شد این سنگ ها از محلی در شمال پرومبرک شایر در فاصله 150 کیلومتری استون هنج به این منطقه حمل شده اند. حالا با توجه به این کشف ، سوالی که پیش آمده این است که چطور مردم عصر حجر توانسته اند این سنگ های بزرگ را 5هزار سال قبل در این فاصله حمل کنند. برخی از محققان می گویند حمل نقل این سنگ ها به وسیله انسان ها انجام نشده است، بلکه این سنگ ها هزارانسال قبل و در عصر یخبندان توسط صفحات بزرگ یخ با کمک آنها به این منطقه حمل شده اند. تا قبل از این تصور بر این بود که این سنگ ها از منطقه ای در فاصله 36 کیلومتری استون هنج به این منطقه حمل شده اند.

 



:: موضوعات مرتبط: تازه های علمی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1105
|
امتیاز مطلب : 75
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
ن : محمدحسین محمدی
ت : جمعه 1 دی 1390

آرش با 55 تیر توانست 1000 امتیاز کسب کند. او با  هر تیر خود 1 ، 10 ، 5یا 25 امتیاز گرفت. می دانیم تعداد تیر های 25 امتیازی او بیشتر از تیر های 10 امتیازی اش و تعداد تیرهای 10 امتیازی بیشتر از تیر های  5 امتیازی و تعداد تیر های 5 امتیازی  و تعداد تیر های 5 امتیازی او بیشتر از تعداد تیر های 1 امتیازی اش بوده است. آرش چند امتیاز خود را از تیر های 25 امتیازی اش کسب کرده است؟

جواب مسابقه را در ادامه مطلب بخوانید.

 



:: موضوعات مرتبط: معما , ,
:: بازدید از این مطلب : 1421
|
امتیاز مطلب : 78
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
ن : محمدحسین محمدی
ت : پنج شنبه 29 دی 1390

جی جی بینتر(آمریکایی) قادر است دهانش را به اندازه ی 4/8 سانتی متر باز  کند و وسعت دهان او از لبه ی دندان های میانی فک بالا تا لبه ی دندان های فک پایین محاسبه شده است. یعنی بین نوک دندان های جلویی فک بالایی و آرواره های فک پایین.



:: موضوعات مرتبط: رکوردهای جهانی گینس , ,
:: بازدید از این مطلب : 1178
|
امتیاز مطلب : 99
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
ن : محمدحسین محمدی
ت : پنج شنبه 29 دی 1390

 

در سپتامبر 2009م. در آمریکا شرکت سهامی داروسازی فایرز و شرکت های زیر مجموعه ی آن ، موافقت به پرداخت 3/2 میلیارد دلار جریمه به دلیل تبلیغ غیر مجاز برای داروهای تولیدی خاص آن شرکت کردند.

از مجموع این رقم شرکت فایرز 195/1 میلیارد دلار آن را پرداخت کرده که بالاترین مبلغ جریمه ی پرداختی در تاریخ آمریکا است.



:: موضوعات مرتبط: رکوردهای جهانی گینس , ,
:: بازدید از این مطلب : 1233
|
امتیاز مطلب : 98
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
ن : محمدحسین محمدی
ت : پنج شنبه 29 دی 1390

 

اگر کمی به فعالیت های روزانه خود دقت کنید درمی یابید که سطوح بسیاری را به دلایل مختلف لمس می کنید و شاید خیلی وقت ها این مساله را به کلی فراموش کنید. برای ازمودن صحت این مطلب، کاغذ و قلم بر دارید وبنویسید که به طور معمول در طول روز چه سطوحی را لمس می کنید و فکر می کنید کدامشان بیشترین آلودگی را به دستتان منتقل می کند . با کمی تحمل به راحتی متوجه فراموشی خطرناک خود خواهید شد! سطوح گوناگون هر یک به نحوی و با درجه ای از شدت و ضعف محل رشد و نمو زاد و ولد میکروب ها هستند و همین  امر در رعایت بهداشت فردی و عمومی می تواند تعداد زیادی از این سطوح را در کانون توجه قرار دهد.

سطوحی که با عنوان آ لوده ترین در لیست سیاه قرار گرفته اند به ترتیب عبارتند از :

1-دستگیره پمپ بنزین

2-دستگیره پله برقی

3-دکمه های  دستگاه خود پرداز(یا همان عابر بانک)

4-اسکناس و سکه

در واقع باید به یاد داشته باشید که هیچ کس این سطوح و اشیا را تمیز نمی کند و همین امر باعث  آلودگی و انتقال بالای میکروب از طریق آن هاست. دست های آلوده همواره یکی از عوامل مهم  وانتقال بیماری به شمار رفته اند. در اصل این دست ها هستند که سطوح و اشیای فوق را الوده می سازند و نیز از طریق این سطوح و اشیا به سادگی آلوده می شوند. پس همیشه و مرتب با آب گرم و صابون از جرم دست های آلوده بکاهید.

 



:: موضوعات مرتبط: دانستنیهای علمی , ,
:: برچسب‌ها: سلامتی ,
:: بازدید از این مطلب : 1343
|
امتیاز مطلب : 68
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
ن : محمدحسین محمدی
ت : پنج شنبه 29 دی 1390

به گفته ی سازمان دانشمندان آمریکا، از ماه می سال 2010 م. کشور روسیه از 12000 کلاهک موجود در انبارهای نظامی خود، 4650 کلاهک آماده ی بهره برداری دارد.



:: موضوعات مرتبط: رکوردهای جهانی گینس , ,
:: بازدید از این مطلب : 1181
|
امتیاز مطلب : 90
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
ن : محمدحسین محمدی
ت : چهار شنبه 28 دی 1390

 

نیرو گاه ((المدیلا فتوولتایک )) در اسپانیا با استفاده از 162000 سلول خورشیدی و حداکثر 60 مگاوات در روزهای آفتابی برق تولید می کند. این نیروگاه ، در سپتامبر 2008م. تکمیل شد و برق کافی برای مصارف 40000کارخانه را تولید می کند.

 



:: موضوعات مرتبط: رکوردهای جهانی گینس , ,
:: برچسب‌ها: رکوردهای گینس ,
:: بازدید از این مطلب : 1185
|
امتیاز مطلب : 81
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
ن : محمدحسین محمدی
ت : چهار شنبه 28 دی 1390

 

گوشت قرمز بسیار لذیذ است. به همین دلیل بسیازی در خوردن آن افراط می کنند، غافل از اینکه این زیاده روی می تواند احتمال ابتلا  به سرطان کلیه را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. بر اساس پژوهشی جدید ، میانسالانی که روزانه حدود 110 گرم یا بیشتر گوشت قرمز می خورند ، 19 درصد بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به سرطان کلیه قرار دارند. به علاوه ، نوع طبخ گوشت قرمز نیز در میزان سرطان زا بودن آهن موثر است . به نحوی که هرچه گوشت قرمز را بیشتر به صورت کبابی و بریان مصرف کنید، احتمال ابتلا به این بیماری نیز افزایش خواهد یافت زیرا کباب یا بریان کردن گوشت بیش از روش های دیگر آن را در معرض مواد شیمیایی سرطان زای حاصل از فرآیند پخت قرار می دهد. با این همه گوشت قرمز مهم ترین منبع آهن و پروتئین است ونباید مصرف  آن را به علت ارتباطش با سرطان کلیه قطع کرد بلکه باید میزان مصرف آن را مطابق برنامه های غذایی سالم تحت نظر متخصصان کاهش داد. عموما در چنین برنامه هایی به طور کلی توصیه می شود که غذا ها ی پرچرب  حاصل از گوشت های فراوری شده کاهش یابد و به جای آنها گوشت کم چرب ، پرندگان، آبزیان و آجیل مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین برای پخت سالم گوشت تا حد ممکن از پختن آن در معرض شعله مستقیم یا سطح داغ خودداری کنید ، زمان پخت را کاهش دهید و قبل از اینکه گوشت را در معرض دمای  بسیار زیاد قرار دهید ، ترجیحا آن را در مایکروویو بگذارید که تا حدی پخته شود . البته فراموش نکنید خوردن گوشت قرمز زیاد حتی اگر به سرطان کلیه منجر نشود باعث افزایش تراکم پلاکت در سرخرگ ها  خواهد شد و مشکلات عدیده دیگری را به بار خواهد آورد.

منبع:مجله  تندرستی

 



:: موضوعات مرتبط: دانستنیهای علمی , ,
:: برچسب‌ها: سلامتی ,
:: بازدید از این مطلب : 1201
|
امتیاز مطلب : 60
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
ن : محمدحسین محمدی
ت : چهار شنبه 28 دی 1390

هزینه مصرف لوازم آرایش در دنیا 19 میلیارد دلار است که از این میزان 7/2 میلیارد دلار مربوط به بازار خاور میانه است.

رتبه اول جهان

کشور ژاپن

رتبه دوم جهان

پورتوریکو

رتبه سوم جهان

ایرلند

رتبه چهارم جهان

انگلیس

رتبه پنجم جهان

--------

رتبه ششم جهان

عربستان

رتبه هفتم جهان

ایران

رتبه هشتم جهان

--------

رتبه نهم جهان

قطر

رتبه دهم جهان

آمریکا

 

زنان ایرانی با مصرف 2/1 میلیارد دلار از بازار فروش لوازم آرایشی ، خریدار 30 درصد لوازم آرایشی در بازار خاورمیانه هستند. هر زن ایرانی به طور متوسط ماهانه 14 هزار تومان برای خرید  لوازم آرایشی هزینه می کند سرانه سالانه مصرف لوازم آرایشی در خاور میانه 334 دلار است. رتبه ایران در جهان هفتم است.

واقعا این نشان از چیست؟(زیبایی خانم های ایرانی!)

نظر یادتون نره

 



:: موضوعات مرتبط: دانستنیهای علمی , رکوردهای جهانی گینس , ,
:: بازدید از این مطلب : 1172
|
امتیاز مطلب : 89
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
ن : محمدحسین محمدی
ت : چهار شنبه 28 دی 1390

غذا

تعداد خورده شده در 3 دقیقه

صاحب رکورد

دونات مربایی

6 عدد

لوپ فون یا - بریتانیا

دونات با پودر

5 عدد

کریستوفر(بیگ بلک) بویکین- آمریکا

انگور با قاشق چایخوری

151 عدد

آشیرا فورمن- آمریکا

هات داگ

6 عدد

تاکرو کوبایاشی- ژاپن

صدف دریایی

233 عدد

کولین شیرلو- بریتانیا

ذرت شیرین با چوب

236 عدد

یان ریچارد پورئیس- بریتانیا

 

بروز رسانی بعدی در مورد بالاترین رقم جریمه و بزرگترین خمیازه دنیا بخوانید....



:: بازدید از این مطلب : 1250
|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
ن : محمدحسین محمدی
ت : سه شنبه 27 دی 1390

 

سلطان در دنیا باقدی معادل 5/246 سانتی متر، بلند قد ترین مرد زنده و بلند قدترین انسان می باشد. در حقیقت ،او بلند ترین شخصی است که بالغ بر 8/243 سانتی متر ظزف 20 سال رشد کرده است و یازدهمین فردی است که در تاریخ به طور رسمی به عنوان فردی با بیش از 8 پا(فوت) ارتفاع، توسط رکوردهای گینس به ثبت رسیده است.

سلطان برای اولین بار توسط سردبیر رکوردهای جهانی گینس یعنی کریگ گلندی،در 11 فوریه 2009م. در آنکارای ترکیه اندازه گیری شد. کریگ گفت : به منظور اجتناب از هرگونه مجادله ای می بایست خودم او را اندازه گیری می کردم این تنها راهی بود که از میان بلندی ادعا شده مطمئن شوم. سلطان می گوید: یکی از مشکلات  قد به این بلندی پیدا کردن لباس ها و کفش های اندازه می باشد. پاهای 5/36 سانتی متر او، بزرگترین پاهای یک انسان زنده می باشد و کفش های بسیار بزرگی نیاز دارند. همچنین سلطان ،  رکورد بزرگ ترین دست های انسان را نیز دارد. یعنی از مچ تا نوک انگشتان میانی 5/27 سانتی متر می باشد.

منبع: رکرد های جهانی گینس(کتاب نسخه ی فارسی)

تصویر از پیکس تو پیکس

نظر یادتون نره

 



:: موضوعات مرتبط: رکوردهای بشر , ,
:: برچسب‌ها: رکوردهای گینس ,
:: بازدید از این مطلب : 4014
|
امتیاز مطلب : 65
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
ن : محمدحسین محمدی
ت : سه شنبه 27 دی 1390
موجي تازه از وسايل و ابزارك‌هاي ديجيتال جالب در چند سال اخير وارد صنعت اتومبيل شده است. از همخوان‌سازي گوشي تلفن همراه با سيستم پخش صوت ماشين گرفته تا استفاده از فروشگاه‌هاي اينترنتي و بسترهاي تجارت‌ الكترونيك درون خودرو. بايد بيشتر دانست. پيشروان توليد خودرو در حال حاضر به دنبال اين موضوع هستند كه چطور مي‌توان خودرو را به يك گوشي موبايل عظيم تبديل كرد.

انتخاب بستر عملياتي براي چنين سطح جديدي از قابليت‌هاي متصل به هم خودروها، براي OEMها كار ساده‌اي نخواهد بود. ماشين‌هاي ارزان امروزي حدود 30 تا 50 واحد مدار كنترلي الكترونيك در تمام نقاط خودرو نصب كرده‌اند، از بدنه گرفته تا درها، داشبورد، سقف، صندلي‌ها و صندوق عقب. ماشين‌هاي گران‌تر به مراتب از تعداد بيشتري از اين مدارها استفاده مي‌كنند.

ماشين‌هاي گرانقيمت، همانند مرسدس بنز كلاس S به بيش از 20 ميليون خط كد وابسته است. وقتي ماشين‌هاي متصل به مصرف روزمره برسند، اين تعداد خط كد، به بيش از 300 ميليون افزايش خواهد يافت.

اگر نرم‌افزار جديدي كه موج بعدي سرويس‌هاي خودرو را تغذيه خواهد كرد با سيستم عاملي همخوان باشد كه به يك توليدكننده وابسته است، در اين صورت اتفاقات خوشايندي نخواهد افتاد، چرا كه OEMها به‌سادگي مي‌توانند با استفاده لينوكس، هزينه‌هاي بسيار پاييني بپردازند.

پيتر وسكوزو، معاون اجرايي موسسه بلك داك در مصاحبه‌اي با لينوكس‌اينسايدر گفت: «به‌ نظر من اكوسيستم منبع ‌باز در صنعت اتومبيل دچار تغييري عظيم خواهد شد. در حال حاضر در صنعت فناوري اطلاعات، نرم‌افزار همانند سخت‌افزار يك نقطه مثبت و يك ويژگي به‌حساب مي‌آيد. به‌زودي همين اتفاق نيز در دنياي خودروسازي رخ خواهد داد و نرم‌افزارها و ديگر اتفاقاتي كه براي بستر موبايل روي داد را در دنياي خودروسازي خواهيم ديد.»

نوع ديگري از خودروي هوشمند

خودروهاي مفهومي متصل به ديدگاه فرد به‌عنوان مصرف‌كننده وابسته هستند. برخي معتقدند ماشين‌هاي متصل توليد شده‌اند و هر كس مي‌تواند با اتصال آيپاد يا تلفن هوشمند خود به سيستم پخش ماشين، به خودرو متصل شود. جوئل هافمن، استراتژيست خودروسازي در اينتل و عضو هيات مديران و بازارياب‌هاي فروشگاه‌هاي اصلي، معتقد است ماشين‌هاي متصل نوآوري خاصي نيستند.

اما برخي ديگر معتقدند ماشين متصل به‌زودي فناوري‌هاي نوين را وارد تجربه رانندگي مي‌كند. در مراحل ابتدايي تمركز بيشتر روي سرگرمي است و فرضا از تلفن همراه به‌عنوان منبع اتصال به اينترنت استفاده مي‌شود.

جاده‌هاي نرفته

برخي از متخصصان نرم‌افزار از جمله وسكوزو معتقدند خودرو يك دستگاه موبايل عظيم است. در واقع، خودروها درست جايي به كار مي‌آيند كه گوشي‌هاي همراه كوچك و محدود قادر به سرويس‌دهي نيستند.

پشپاهاس جوشي، مختصص امور سرگرمي‌هاي خودروي موسسه KPIT معتقد است: «ايده ماشين‌هاي متصل در حال بلوغ است. مصرف‌كننده نياز به ارتباط درون خودرويي دارد و نمي‌تواند كامپيوتر خود را همه جا به‌همراه داشته باشد.»

خودرو به‌عنوان يك دستگاه موبايل مي‌تواند بستري متفاوت باشد و عملكردهايي كاملا متفاوت از گوشي تلفن همراه داشته باشد، اما نرم‌افزارهاي مختلف اين كار را انجام مي‌دهند و اين نرم‌افزارها هستند كه شكاف تكنولوژيك ميان خودروهاي مختلف را برمي‌دارند.

وسكوزو معتقد است: «به گمانم هنوز هيچ خودروي متصلي نداريم، اما با افراد مختلفي در صنعت خودروسازي صحبت كردم و مطمئنم چندين شركت در اروپا در حال توليد خودروهايي هستند كه بر اساس دستگاه‌هاي توليدي اپل كار مي‌كنند.»

چشم‌اندازي محو

هافمن معتقد است ايده ماشين به‌عنوان يك دستگاه بزرگ غيرعملي است و خيلي ساده‌انگارانه است. ماشين‌ها دستگاه‌هايي هستند كه چند كاربر دارند و اين يكي از مسائلي است كه در صنعت موبايل وجود ندارد.

زمان نيز فاكتور ديگري است. 3 سال طول مي‌كشد تا يك مدل مفهومي به مرحله توليد برسد و نرم‌افزاري كه روي آن وجود دارد بايد تا 10 سال مطرح و سالم بماند. در صورتي كه 10 سال زمان بسيار زيادي براي طول عمر يك نرم‌افزار است.

يكي ديگر از مسائلي كه پيش روي خودروي موبايلي مي‌افتد، باز بودن نرم‌افزارهاي دريافت شده است. دو چيز بر سر راه اين موضوع است:

نخست، دغدغه‌هاي امنيتي هك شدن و دوم اصرار توليدكنندگان بر كنترل نرم‌افزارهاي خودرو. بنابراين تنها نرم‌افزارها و سرويس‌هايي كه توسط OEM تاييد شده‌اند مي‌توانند روي ماشين فرد نصب شوند.

مساله خودرو

وقتي بحث برندينگ مطرح مي‌شود، لينوكس‌هاي تعبيه‌شده و سيستم‌هاي عامل آندرويد مي‌توانند نقشي كليدي در اين بازار بازي كنند. بستر لينوكس بسيار خوب پياده‌سازي شده است و با توجه به اين‌كه توسعه آن كاملا سريع است، مي‌تواند گزينه خوبي باشد، اما تازگي آن برخي از خودروسازان را مي‌ترساند.

صنعت توليد خودرو، صنعتي پر از آزمايش و تاييد است. به‌همين دليل خودروسازان تا تاييد لينوكس به‌عنوان بستر نرم‌افزاري بايد وقت زيادي صرف كنند. معمولا OEMها موافق بستن قرارداد با منبع نامشخصي از نرم‌افزار نيستند.

دو سيستم عامل بزرگ در صنعت خودروسازي وجود دارد: مايكروسافت و QNX گفته مي‌شود لينوكس براي توليدكنندگان پيشنهاد بسيار خوبي است و حدود 70 تا 80 درصد كاهش هزينه خواهد داشت.

جام جم



:: موضوعات مرتبط: تازه های علمی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1527
|
امتیاز مطلب : 54
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
ن : محمدحسین محمدی
ت : شنبه 3 دی 1390


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانستنیها و آدرس weekend.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com